CU TINE

 

Am plecat la drum cu Tine…
Precis o să fie bine;
Am probleme foarte grele,
Te rog, dă-mi răspuns la ele.

Când sunt singur n-am putere
Și mă umplu de durere
Dar prezența Ta aduce
Forță-n Ghetsimani și cruce.

Pe cărarea vieții mele
Tu aprinzi în noapte stele;
După iarna solitară
Aduci iară primăvară.

De oftez îmi spui de pace
Și mă chemi spre „mai încoace”,
Mai aproape de lumină,
Vocea Ta, de cald să-mi țină.

Dacă plâng, Tu plângi cu mine
Și mă strângi mai lângă Tine,
Pentru că-mi dorești salvare
Nu mă lași, în grea-ncercare.

Zilnic mă gândesc ce-aș face
Fără Tine, fără pace?
Fii cu mine totdeauna
Să pot învinge furtuna…

Alex D Jercan 21.02.18

CU INIMA CURATĂ

 

Mă doare uneori când văd Jertfirea
Lăsată-n umbra scenei rituale,
Mă doare-n suflet și în gând, Iubirea
Uitată-n raftul cărților banale.

Știm toți să cerem sănătate, pâine,
Însă uităm porunca înțeleaptă;
N-ar trebui să ne-avântăm spre mâine
Fără să ne-amintim că ceru-așteaptă…

Nu, nu se poate refuza minunea,
Oferta unicat a ispășirii…
Păcatul virusează viziunea
Și ne aruncă în rutina firii…

Dar mai putem avea o șansă mare,
Încă putem s-atingem fericirea
Dacă ne cerem, umiliți, iertare
Și ne dorim din suflet mântuirea.

Fără Model n-avem un rost în lume,
N-avem un caracter frumos, aparte
Dacă vom pune Legea în albume
Uitând Modelul conturat în Carte.

De-aceea spun: Nu, nu uitați Jertfirea,
Durerea fără margini, tot pelinul
Pe care l-a sorbit, murind, Iubirea,
Înlănțuind Umanul cu Divinul.

Iubiți, iertați atât cât se mai poate,
De șaptezeci de ori și înc-o dată
De vreți un drum spre rai, spre libertate,
Iubiți, vă rog, Iubirea-ntruchipată…

Și-n mintea voastră-ascundeți darul care,
Eliminând din suflet orice pată
Vă pregătește loc la sărbătoare…
Fiți, fraților, cu inima curată!…

Alex D Jercan 20.02.18